Friday, 6 October 2017

Is Alternativet Trading Lov I Islam


QI trenger å vite om følgende aksjehandel er tillatt i Islam. Delopsjoner gir deg rett til å kjøpe eller selge en aksje til en viss pris i en fast tidsperiode Du betaler for opsjonen, men du må ikke trene det Du kan også kjøpe opsjoner på fremtidige kontrakter, renter og valutaer på samme måte. Prisen du betaler for opsjonen kalles premien, og prisen som det er avtalt om at du kan kjøpe eller selge aksjene eller futures kontrakt kalles øvelsen pris i Storbritannia Prisen du betaler for et alternativ avhenger av tidsperioden til opsjonen utløper, desto dyrere er alternativet, og også på forskjellen mellom utøvelseskursen og dagens markedspris på aksjene eller futures contract. Options gi deg innflytelse Alt du trenger å betale er premieprisen for å satse på at utøvelseskursen vil bli bedre enn markedsprisen på et tidspunkt før opsjonen løper ut. Du trenger ikke å komme opp med h flere penger, med mindre du allerede vet at du har vunnet din innsats. Det finnes to typer alternativer, setter og samtaler. Et anropsalternativ gir deg rett til å kjøpe, og et setteralternativ gir deg rett til å selge. Handlede alternativer gjør at du kan kjøpe eller selg ditt valg hvis du vinner veddemålet, i stedet for å kjøpe aksjene eller andre verdipapirer selv. Anta at du tror at aksjene i selskapet X skal gå opp de neste tre månedene. Du kan kjøpe et tre måneders anropsalternativ på 1.000 aksjer på , si 184p premien vil være 18p per aksje, så du vil betale 180 pund pluss håndteringskostnader for 1000 aksjer Hvis aksjekursen er 187p etter 3 måneder, kan du utøve muligheten til å kjøpe i håp om at aksjekursen vil fortsetter å stige du vil ha brukt 180 1,840 2020 pund, så ikke regner med å håndtere kostnader, aksjene må stige over 202p for at du skal tjene penger. Anta at du tror at selskapets aksjer vil gå ned i neste tre måneder Du kan kjøpe et setealternativ for 18p per aksje for 1,00 0 aksjer på 184p hvis aksjene går ned til 150p, kan du utøve alternativet ditt ved å sette det på en opsjonsforhandler og tvinge ham til å kjøpe aksjene dine til 1.840 pounds, som du nå utøver din rett til å kjøpe for 1500 pund , og send dem videre til ham. Kostnaden for deg, ikke inkludert håndtering av avgifter, er 1 500 180 1 680 pund, slik at fortjenesten din er 1 840 -1 680 160 pund. Siden megleren kan gjennomføre begge transaksjonene, vil du ikke måtte komme opp med alle pengene for å kjøpe aksjene. A Handelen med alternativer som i vogue på aksjemarkedene og som forklart av deg i dine spørsmål er ikke tillatt i shariah. For det første fordi alternativet ikke er noe håndgribelig som kan kjøpes eller selges, og for det andre, fordi denne transaksjonen har et element av Gharar eller Qimar-gambling Dessuten har disse derivatene medført negative resultater på økonomien. For detaljer kan du se boken APOCALYPSE ROULETTE THE LETHAL WORLD OF DERIVATIVES av Richard Thomson publisert av Macmillan Publishers Lt d, London, 1998. Jeg bor i Nord-Amerika og jobber for et IT-selskap Alhamdulillah. Jeg gjør ganske god levebrød med lite eller ingen sparing. En venn av meg som er eller synes å være en god praktiserende muslim, introduserte meg til LAGER OPTIONS, i utgangspunktet studerte jeg 300pages bok for å forstå hvordan det fungerer Nå når jeg er i trang til å starte en konto og begynne å jobbe med CALL, PUT, KØP av aksjer, Før det følte jeg at jeg skulle referere mer på det fordi jeg egentlig ikke vil å tjene noen haram leve Jeg kjenner det grunnleggende ved å velge den rette investeringen, dvs Ingen riba, sjekk for egenkapitalkilden uten å tjene banker, forsikringer osv. Hvis kunnskapspersoner kaster noe lys på dette på grunnlag av Quran og Ahmadeth. Leter etter unambigious svar Jeg har også intensjon om å gi 20 for veldedighet på alle mine aksjeinntekter. Ja, Allah, velsigne dine anstrengelser. Skrevet 27. august klokken 18 20. Et call-alternativ innebærer å kjøpe rett, men ikke plikten til å kjøpe senere et antall aksjer på en fast pris Fundame ntally gjør dette transaksjonen forskjellig fra futures som er motet forbudt på grunn av det generelle forbudet mot å selge en forpliktelse for en annen forpliktelse for en gjeld for en gjeld. I motsetning til en futureskontrakt innebærer et anropsalternativ ikke noen gjeld på kjøperen er ikke forpliktet til å kjøpe noe. Den eneste gjelden som er involvert, er hos selgeren, da hun må godta salget dersom kjøperen velger å gå gjennom det. Funnet er dette analogt med å gi en forskuddsbetaling mot et fremtidig kjøp med nedbetaling betraktes som en del av sluttprisen dersom salget går gjennom, fortabes dersom det ikke gjør det. Det er uenighet om slike transaksjoner er halal, men Hanbali-stillingen er at det er tillatt å sitere en rapport som Umar deltok i en slik transaksjon. En rekke islamske finansinstitusjoner har dermed tillatt bruk av slike kontrakter betegnet arbun, men deres bruk er fortsatt kontroversiell. Selv om det anses tillatt, er det er advarsler som bør vurderes. Kontrakten bør fastsettes når opsjonen er inngått, ikke bare i pris og antall aksjer, men også i lengden av tid for å forhindre usikkerhet. Beholdningen involvert må eksistere når opsjonen er kontraktet til det tidspunktet det er innløst, utløper for å forhindre salg av det som ikke besitter. Dette bør ikke gjøres for valutaer, for eksempel FX-alternativer, jeg vet ikke om kjøp av retten til å kjøpe fremtidige penger til fremtidige penger med nåværende penger, er Haram per se , men det er et helt ekstra nivå av kompleksitet som jeg egentlig ikke har lyst til å komme inn på med dette svaret. Merk også på at dette kun handler om anropsalternativer. Put opsjoner, det vil si å kjøpe rett til å selge i stedet for å kjøpe aksjer, er en forskjellige dyr i det hele tatt er det shari ah-kompatible kjøretøy som kan være og har blitt brukt til å etterligne put-alternativer til et punkt, men de er ikke helt like tøffe som arbun er å ringe alternativer jeg vil hevde at setter bør være like tillatt somkaller siden de reelt er det samme i motsatt retning, men det er bare en personlig mening og ikke støttet av noen konkrete bevis. Merk også at denne tillatelsen er helt i sammenheng med et marked som oppfyller islamske idealer av særlig bekymring, hvis i ikke-islamske opsjonsmarkedet den kontraktsførte aksjen ikke eksisterer i begynnelsen av og i kontraktens løpetid, dvs. aksjene var kort solgt, så blir hele transaksjonen i utgangspunktet ren gambling. Som alltid bør du undersøke eventuelle mulige investeringer grundig før du faktisk investerer. behandlet 23. mai 14 på 9 31.Ibn Omar rapporterte De brukte folk til å kjøpe matkorn på et sted som konfronterte markedet og selge det også på sitt sted. Den hellige profeten forbød dem å selge den på plass til de tok den inn besittelse. Ibn Abbas rapporterte Som for den som den hellige profeten forbød salg, er det matavlinger til de kommer i besittelse Ibn Abbas sa at jeg ikke ser noe annet enn akkurat det. - Bukhari og muslim. Jeg har ikke tilstrekkelig kunnskap om aksjeopsjoner, men hvis penger blir tatt før besittelse av varer som selges, er det forbudt i islam som det er klart ut over Ahadis. Kan ikke si mer fordi du vet bedre hva slags virksomhet du har. Ansatt 14. november 13 på 21 07. Vel, jeg tror å skrive et anropsalternativ, dvs. å gi en annen rett til å kjøpe aksjene dine, er akkurat som en grenseordre hvor du mottar en forskuddsbetaling mot eventuelt kjøp av aksjene som du eier Skriver en naken samtale dvs. på aksjer som du ikke eier, men å skrive anropsalternativer på aksjer som er i din besittelse, er akkurat som å motta nedbetaling mot kjøp av aksjer av aksjer du eier Hvis kjøperen av anropsalternativet ikke ønsker å kjøpe aksjene dine ved utløp får du behold dine aksjer og nedbetalingsbeløpet Dersom kjøperen av anropsalternativet utøver sin rett til å erverve dine aksjer, har du et salg av aksjen din og du får fortsatt beholde beløpet du g ot når du skriver anropet alternativ. Skrive en KONTANTDEKSERT PUT også tror jeg bør være på samme måte tillatt fordi du i hovedsak har satt en grenseordre for å kjøpe aksjer av en bestemt sikkerhet til en avtalt pris over en avtalt varighet og sett Legg til tilstrekkelig kontanter til å dekke kjøpet. Dersom kjøperen av put-alternativet ikke ønsker å selge sine aksjer til deg, får du beholde beløpet han er betalt til deg for å skrive put-alternativet. Hva er dine tanker basert på? på ovenstående. ansvaret 20. juni 15 på 2 08.Jeg føler OPTIONS ikke aksepteres i det hele tatt som sin rene spekulasjon og prisen er ikke på objekt eller noen varer. Det er bare et nummer, og du har ikke noe i besittelse. FUTURES på en bestemt lager ikke på INDEX er fortsatt akseptert til en viss grad som du byder på markedspris selv om du kanskje ikke betaler full pris på det og din styrke av spekulasjoner og studere på den aktuelle lager hvor det kan komme i kommende dager eller tid. Men igjen som du ikke kjøper det ved å betale f ull koster FUTURES også ikke halaal som det er en gamble og det meste folk kommer til å bli ødelagt som store haier mesteparten av tiden spille tricks. answered 15. mai 14 på 10 44.Hi Dette svaret trenger flere forklaringer og bevis. Vennligst prøv å redigere og forbedre Svar som ikke gir tilstrekkelige forklaringer, kan bli fjernet fra 15. mai kl. 14 på 11 55. Alternativer Strykpris hvis ikke møtt Resultat er null Alternativer som brukes som forsikring, forsikring også haram Alt eller ingen er alltid haram i islam Nøyaktig som etter at du har kjøpt lotteri billett vinner alt eller løs alt er gambling Og muligheter er akkurat det Hold deg vekk fra haram tjene, spiller ingen rolle om du er i IT eller ikke. AOA, alternativer ring eller sett har komponent av interst rate lagt Hvordan valgmuligheter er priset er det 5 komponenter, dvs. delta, vega-volatilitet, theta-tome før utløpet, rho basert på renten. Innenfor er forbudt av ALLAH ALLAH, sier han at han skal gå i krig med folk som tar opp interesse ALLAH tilgi meg hvis jeg misquoting. Google seach for rho jeg N aksjeopsjoner For å finne ut mer. Basert på at man kjøper aksjeopsjon, betaler de prisen for renter, så vel som rho som er nevnt ovenfor. En dråpe urinfall i glass med vann, vil gjøre glass vann utrinkelig. Rho rente selv små vil kontinere hele lageroptjening. Er aksjeopsjoner halal Eller jeg mangler noe. s Jeg er ikke ekspert, bare som å vite meg selv om aksjeopsjoner er halal eller haram. Men over punkt hvis tatt i den sammenheng bare nulls alt om aksjeopsjoner siden man betaler for interst rate lagt til kjøp av aksjeopsjoner som standard Gjør aksjeopsjoner som ikke gyldige for muslimer på grunn av interst. answered 8. januar til 1 19.Is fremtid og valg Trading tillatt i Islam. Vår religion tillater handel kjøp og salg, men forbyder måter å ulovlig fortjeneste Således sikres handelen å bli gjort på grunnlag av sunne og rettferdige kriterier og det åndelige ansvaret til en person er fjernet. Det vil si at hvis en person adlyder religionsordenene i hele sitt liv, vil han være trygg både i verden og i det etterfølgende Handel er lovlig og tillatelig så lenge det utføres innenfor legitimets grenser, enten det er på forhånd eller på kreditt. Det er også religiøs oppmuntring til problemet. Verset betyr og når Bønn er ferdig, så må du spre seg gjennom landet og søke Allahs Guds budråd råder en troende til å lede sitt forretningsliv og tilbe livet sammen. Det som er viktig ved kjøp og salg handler og gir fortjeneste, men denne transaksjonen er også en snill av tjeneste til menneskeheten fordi den tjener mennesker Dessuten er alle typer aktiviteter ansett som tilbedelse så lenge de forblir innenfor legitimasjonsgrensen. Derfor har de åndelige belønninger også I islamsk lov er det ingen fortjeneste grense generelt overskuddsgrensen er bestemt av markedet og samvittigheten til forhandlerne, som gir et stort ansvar til forhandlere. Løgner, selger ting til ublu priser gjennom triks og cheatin g er ikke berettiget i noen form for handel Under kjøp og salg, er det en og en, rettighetshaverens rettigheter tatt i betraktning og noen bindende kriterier innført slik at forhandleren kan fortsette sitt livsliv På den annen side er staten av kunden er tatt i betraktning og det er ikke godkjent når han er utro på grunn av sin uvitenhet om egenskapene til det han kjøper. Forhandleren er vist vei for å ha en bestemt annen pris for kredittsalg sammenlignet med kontanter, slik at han vil bevare sin hovedstad og fortsette sitt handelsliv trygt i Koranen er det sagt at Allah har tillat handel og forbudt innkjøp al-Baqara, 275 Dette verset erklærer at handel er tillatt enten kontanter eller på kreditt og viser grunnlaget for den tillatte handel , sier vår profet i en hadith at to salg i ett salg ikke er tillatt. De lærde som forklarte at hadith hadde forskjellige tolkninger. Noen lærde forklarte at en annen pris for deferr ed betaling salg i forhold til kontant salg ville ikke være tillatt andre uttalt at forskjellen i prisen ikke var interesse derfor det var ikke forbudt at Hadith Imam Tirmizi sier følgende mening mens du forklarer Hadith Ifølge noen forskere er to salg i ett salg sier jeg vil selge denne kjole for ti dirhamer i kontanter og 20 dirhamer på utsatt betaling og forlate uten å avgjøre om noen av alternativene Tirmizi, Buyu, 18 Ifølge de fleste av de lærde, sier hadithen ovenfor at det ikke er tillatt å legge noe som en betingelse i et salg, og at når thaman, det er prisen på produktet, er ikke sikker. For eksempel, hvis Ahmad sier til Ali. Hvis du selger bilen til meg for tre hundre tusen lire, vil jeg selge min hus til deg for to millioner, så de to kontraktene i en kontrakt nevnt i hadith forekommer Det er ikke tillatt Men når kontraktene er gjort forskjellig og de to kontraktene ikke er forbundet med en slik tilstand er det ingen ulempe med det. Det som er forbudt i henhold til hadith, er den andre typen kontrakt, hvor prisen på produktet ikke er sikker. Det er f. eks. ikke tillatt å si at jeg solgte dette produktet for en tusen i kontanter og for to tusen på utsatt betaling Det er fordi kontrakten ikke er sikker. Det er ingen avtale om ett av alternativene. Hvis begge parter er enige om ett av alternativene, blir kontrakten tillatt. Det vil ikke ha noen forbindelse med interesse Det er oppgitt i den berømte boken Imam Sarahsi al-Mabsut at hvis begge parter er enige om en enkelt bestemt pris og forlater, enten i kontanter eller utsatt betaling, kontrakter med utsatt betalingssalg som inneholder en forskjell i forhold til kontantpris er tillatt følgende er oppgitt i boken Når kjøperen og selgeren foretar transaksjonen av salg, hvis selgeren sier til kjøperen om du kjøper dette produktet på kreditt, betaler du slikt og slikt beløp, og hvis du kjøper det i kontanter, betaler du det samme beløpet, eller hvis du betaler for det en måned senere, betaler du slikt og slikt beløp, hvis du betaler for det to måneder senere, betaler du slikt beløp, og hvis de fullfør transaksjonen og gå uten å bli enige om et av alternativene, er et salg som det ikke tillatt Det er fordi ingen partene er enige om en av prisene al-Mabsut, 13 8 I dag er den generelle praksisen i markedet slik som For eksempel , forteller selgeren på forhånd kunden og utsatt betalingspris ved å si dette er kontantprisen og det er den utsatte betalingsprisen kunden velger ett av alternativene og de inngår en kontrakt Det som er viktig her er avtalen om en av de priser og avtalen i henhold til dette. Hvis en person sier for noe han selger, er dette kontantprisen og det er den utsatte betalingsprisen, det vil si han nevner både kontantprisen og den utsatte betalingsprisen, og deretter lager de en avtale o n en av prisene, da er kontrakten tillatt Det er ingen religiøs ulempe Det som må være oppmerksom på her er at en bestemt kontrakt må gjøres enighet om en av kontant - eller utsatt betalingspriser. Det må imidlertid være kjent at Salg som inneholder vilkår som følger er ikke tillatt Hvis du betaler for det innen måneder, betaler du denne prisen hvis du betaler for det senere, vil du betale den prisen Det er fordi kjøperen og selgeren ikke er enige om en bestemt pris. interesse nevnt i hadiths blir åpenbart i den slags salg Noen offisielle bedrifter legger til sen kostnad når de selger ting ved utsatt betaling Denne betalingen kalles sen betaling rente offisielt, men faktisk er det ikke ansett som interesse Det er kunden fri til å velge det Hvis han kjøper det i kontanter, belaster de ikke ekstra penger, men hvis han kjøper det på kreditt, tar de ekstra penger. Den ekstra penger betraktes som sen belastning sen interesse og det er tillatt. Det er imidlertid n ecessary å påstå at de dommer som fiqh lærde gir om tillatelsen til sen betaling interesse ikke anbefaler å lade sen betaling rente Det er en dom som kommer fra nødvendigheter av handelslivet Faktisk er det en tillatelse Det er en muslim kan selge sine varer på utsatt betaling og legge til et ekstra beløp til prisen. Men hvis han selger varer til dårlige kunder på utsatt betaling uten å legge til et ekstra beløp, er det definitivt en prisverdig handling. Det kan til og med sies at med et slikt salg, han får belønning som om han lånte penger til sin kunde uten interesse qard hasan Belønningen for det er nevnt flere ganger både i Koranen og i hadithene, og muslimer anbefales å gjøre det. Derfor er det en god og prisverdig handling for muslimer å hjelpe hverandre med følelsene av gjensidig kjærlighet, hengivenhet og broderskap når det er mulig og for de rike å hjelpe de fattige så mye som de kan.

No comments:

Post a Comment